30 juli 2012

Bokbloggsjerka, 27-30 juli - Bästa och sämsta bok i år?

I helgens bokbloggsjerkar så ställer Annika följande fråga:


Vilken är den bästa respektive sämsta bok du hittills har läst i år?


Oj, det här är inte en lätt fråga för mig. Jag har faktiskt lyckats läsa väldigt mycket bra i år så jag har svårt att välja bara en bok som är bäst, men en av de senaste böckerna jag läste berörde mig väldigt djupt så jag ska nog ta och välja den. The Perks of Being a Wallflower av Stephen Chbosky får äran att klassas som bäst i år hittills. En liten, men ack så innerlig berättelse om att växa upp och försöka hitta sig själv. Sämst då? Ja, jag får nog ta och nämna de fyra The Vampire Diaries-böckerna här. Jag hade kunnat vara utan dem. Det var mest plågsamt att läsa dem.   

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar