24 aug. 2012

Bokbloggsjerka, 24-27 augusti - Vilka böcker önskar du att du ännu inte hade läst?

I helgens jerka har Annika följande fråga:



Vilken bok önskar du att du ännu inte hade läst?



Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på den här frågan. Rent spontant så känner jag väl inte direkt att det finns någon särskild bok som skulle göra sig bättre i framtiden än mot när jag faktiskt läste den. Kanske finns det någon bok som jag skulle ha velat läst innan jag såg filmen, men det är väl allt. Tyvärr så kan jag inte komma på något bra exempel, men jag vet att jag har tänkt så någon gång.


Dock finns det böcker som jag skulle vilja ha olästa i dagsläget just för att kunna få njutningen att uppleva dem för första gången igen. Berättelsen om Narnia av C. S. Lewis skulle jag gärna uppleva för första gången igen. Och Harry Potter-serien. Och Sagan om ringen-trilogin. Mycket fantasy vill jag nog kunna få uppleva för första gången igen just för att jag minns den där första kärleken så väl och det vore mysigt att få känna så igen för dessa berättelser.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar