20 apr. 2013

Rättelser

För er som har läst artikeln om mig i VLT idag så vill jag bara ta ett par minuter för att klara upp de eventuella missförstånd som finns med där.

Jag avslutar inte med att tipsa om mina SKRÄCKfavoriter, utan bara favoriter. Vad som däremot stämmer är att alla är kopplade till film.

Du gör mig galen, eller The Silver Linings Playbook som den heter på engelska,  är inte skräck. Det är drama. Finns inget skräckfyllt i den över huvud taget.
 
Stad av skuggor, eller City of Bones som är dess engelska titel, är inte heller en skräck. Det är urban fantasy.
 
Den enda som går åt det skräckfyllda hållet med zombies och allt vad det innebär är alltså Världskrig Z, eller World War Z, och den är en efterkrigsrapport som sammanfattar ett zombiekrig.

Wallflower av Stephen Chbosky fick inte vara med, men jag tipsade om den också. Precis som att jag tipsade om noveller från både MIX Förlag och Hoi Förlag. Dessa får helt enkelt uppmärksammas här istället.
 
Och slutligen, det är inte manusförfattande jag vill kunna leva på. Visserligen skulle jag inte klaga om jag skrev film, men det är alltså främst författande av böcker jag syftar på i artikeln och som jag gärna skulle försörja mig på.
 
"Singel med katt" - crazy cat lady for the win!
 
Om artikeln kommer ut på nätet så ska jag länka så att även ni utanför Västmanland kan få läsa.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar