27 maj 2011

Sötebröd - ni bör testa

Det var ingen av mina läsare som var intresserad av möjligheten att lyssna på Amos Oz igår. Inte ens jag var intresserad tydligen eftersom jag reade ut honom. Istället var jag var fullt upptagen med att stoppa munnen full av små gudomliga kakor (se bilden till vänster som jag har lånat av En och annan bok) bakade av Heléne Johansson från Brunkebergs bageri. Hon inledde Prosa & marmelad igår kväll med att berätta om sin nya bok Sötebröd som kommer ut i september. Där finns recepten till kakorna vi inmundiga och med passion och noggrannhet tog hon oss igenom dess bakprocess. Vi blev lovade att boken är så enkel att förstå att vem som helst kan skapa under med degen. Personligen rekommenderar jag att ni bakar till de franska våfflorna så fort boken kommer ut, de ligger längst till vänster på mittenfatet och frestar. Inte helt fel vore det att ge sig på biskvierna högst upp heller. Små bitar av himlen. Jag lovar. 


Med oss hem igår fick vi bland annat ett gäng kakor från Brunkebergs. Salta små sötsaker.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar