18 nov. 2013

Bokkärlek

Så fick jag äntligen hem Nyckeln idag. Satt som på nålar hela dagen på jobbet och det enda jag ville var att springa till ombudet och hämta ut mitt fina bokpaket. När jag väl släpptes ut från kontoret var jag snabb att handla lite godis, sedan fritog jag mitt paket och småkutade hem med det. Slet upp spännbanden, gosade ner mig under min absolut mysigaste filt och började läsa. 

Vilken underbar känsla jag fylldes av. Den där välbekanta, trygga känslan av att komma hem nästan. Jag har verkligen saknat gänget från Engelsfors och när jag sedan somnade med boken i famnen och vaknade med den tryckt mot hjärtat kunde jag inte låta bli att fnissa lite för mig själv för trots all såsighet så är det väl precis så man ska känna med bra böcker. 

2 kommentarer :

  1. Låter som en alldeles utomordentlig kväll! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jeanette / Bokofil...m20 november 2013 kl. 10:59

      Ja, jag kan inte påstå att jag klagade. ;)

      Radera