6 jan. 2014

Snacka bok o film på Bokmässan Community

Har ni överlevt julen och nyåret? Det var knappt så att jag gjorde det ska jag erkänna. Varje år tänker jag, som alla andra, att jag ska vara ute i god tid så att jag slipper stressa och ändå stressar jag ihjäl mig. Jag har inte plockat upp en bok sedan jag började läsa Marie Lus Champion i mitten av december. Idag var första dagen, men jag var tyvärr helt opepp på att läsa så jag somnade efter två kapitel. Gillar inte att vara i sådana perioder, men just nu behöver jag bara vila hjärnan lite. Den har gått på högvarv under ledigheten. För er som inte redan vet så delar jag min vardag med den totalt onödiga sjukdomen MS och den ihop med stress är sällan en bra kombination. Den gör oftast att jag bara vill stänga av världen ett tag och rensa skallen på överflödiga intryck. Det är i de stunderna som jag önskar att jag hade mitt hus med sjötomt i kanten av en fin skog. Där endast naturen hörs. Det är den bästa medicinen. Nog om det.

Nu är det 2014, kära läsare. Vet ni vad det innebär? Jag är härmed officiellt en av Bokmässans bloggambassadörer! Jag ser verkligen fram emot det här året och alla erfarenheter som kommer med det. Det ska bli jättekul. Om det skulle vara så att ni vill diskutera bok som blir film tillsammans med mig och andra intresserade så har jag startat en grupp på Bokmässan Community som heter just BokoFilm och alla är välkomna att gå med i den. Jag kommer skriva en del där utöver bloggen så kom dit om ni inte vill missa något. Ni har dessutom chansen att diskutera med andra bokbloggare där också. Det tar inte ens en minut att skapa ett eget konto. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar