5 aug. 2014

Västmanland är hett just nu

Jag försöker så smått väcka mig själv till liv efter en väldigt varm semester. I skrivande stund flyger vattenbombplan och helikoptrar skytteltrafik ovanför mitt hus i hopp om att få kontroll över den vidriga skogsbranden som härjar ett fåtal mil bort. Jag tänker på de jag känner som bor i alla drabbade områden. Fruktansvärt. Jag önskar att jag kunde göra så mycket mer än bara erbjuda sovplatser åt folk som har tvingats evakuera. Hela Västerås har varit rökigt idag så det har inte varit särskilt angenämt att vara utomhus och om jag tycker att det har varit vidrigt här så kan jag inte ens föreställa mig hur vidrigt det är för alla som kämpar mot elden på plats. Underbara tappra människor. Håll tummarna för ösregn nu. Det behövs verkligen.

I fredags fyllde min blogg år. Det kom inte jag ihåg alls, men lyckligtvis gjorde Google det och grattade mig så fint med en gullig Google-grattislogga. Jag kände mig väldigt speciell hela fredagen och googlade saker extra mycket då bara för att.
Jag har egentligen två veckor kvar av min semester, men Bokmässan är snart här så tänkte börja gå igenom den nu. Bit för bit. Lite i taget. Jag kan börja med att rekommendera Vanessa Barbaras Salladsnätter. Väldigt stark bok. En recension på den kommer snart. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar