1 apr. 2011

Prosa & marmelad hos W&W

Jag skulle ju berätta mer om vad jag gjorde igår så här kommer det. Jag, tillsammans med en rad andra bokbloggare, var inbjuden till bloggcirkeln Prosa & marmelad hos Wahlström & Widstrand där litteraturen och speciellt Eleanor Cattons Repetitionen var vad som diskuterades. Vi var ca 20-25 stycken inbjudna som minglade i foajén med ett glas mousserande i handen tillsammans med personer från förlaget. Bland andra Åsa Selling, litterär chef på W&W, som efter minglet visade oss runt i lokalerna. Jag har hälsat på hos Adlibris förut, som sitter i samma fastigheter, och jag slogs då av hur fina deras lokaler är så det var väldigt kul att se mer från samma kvarter. W&W's trapphus påminde mig en hel del om Florens, fast i lightversion, så det var minst sagt vackert. 

Efter rundturen hamnade vi i ett konferensrum som var underbart uppdukat i temat afternoon tea. Vi bjöds på gurksnittar, scones, muffins, te, marmelad, ost och annat gott. Diskussionen kring Cattons bok började och många intressanta teorier kring innehållet utbyttes. Recension kommer vid utsatt recensionsdatum i april. Ett överraskningsbesök av författaren Claes de Faire, som berättade om sin nya bok Alla lyckliga familjer liknar varandra, följde. Det var väldigt intressant att lyssna på honom, han var riktigt rolig. Efter det var det dags att skiljas åt för den här gången. Med en varsin välfylld goodiebag drog alla bokbloggare hem till sitt. 

Det var en väldigt rolig kväll. Mycket kul att få träffa andra bokbloggare. Eftersom jag faktiskt inte har träffat någon av dem innan då jag inte har bloggat så länge så var det extra kul att få lite ansikten på några av dem vars texter man brukar ramla in på då och då. Att jag sedan är en riktigt sucker för att prata litteratur och även är riktigt förtjust i scones med ost gjorde ju inte saken sämre direkt. Tummen upp för kvällar likt dessa. 

Bilder från kvällen kan ni se här. Jag är alltså hon i vit tröja, Jeanette Wendin som det står under bilden, framför W&W's logga som inte vet hur man poserar och därför ser ut som ett kylskåp (färgen på tröjan gör inte saken bättre). Jag skulle behöva ta kontakt med random röda mattan-van/paparazziförföljd kändis så att denne kan lära mig hur man står framför kameran för att undvika att se ut som diverse vitvaror. Även Emma och Boktokig visar ett par bilder från kvällen. The Book PondNattens bibliotekBreakfast Book ClubÖversättarbloggenLina Forss och Dagensbok.com var annars några av de andra bloggarna som var där. 

Och återigen, tack till gänget på W&W för en underbar kväll!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar