4 okt. 2011

Releasemingel för Smaragdernas bok av John Stephens

Igår var jag och releaseminglade lite på Teater Brunnsgatan tillsammans med ett gäng andra bokbloggare och annat kul folk. John Stephens, bland annat känd som producent och manusförfattare för Gossip GirlGilmore Girls och The OC, har nyligen debuterat med sin ungdomsfantasybok Smaragdernas bok och Linda Skugge och hennes kompani bjöd på en härlig kväll i temat grönt.

Stephens själv var med oss via Skype där han samtalade med Semics marknadschef Alexandra Torstendahl om boken och inspirationen bakom den och de andra två delarna. Smaragdernas bok är nämligen bok nummer ett i en trilogi som heter Trolldomens tre skrifter. Del två kommer ut nästa år vid den här tiden. Tre lyckliga vinnare från Barnens bokklubb fick också chansen att ställa sina frågor till författaren som glatt gav svar på alla deras funderingar. Vilken charmig person han verkar vara, lite busigpojkefullifan-charmig ungefär.

Avslutningsvis steg Dramatenskådisen Ellen Jelinek upp på scenen och läste det första kapitlet ur boken för oss. Nu är jag onekligen nyfiken på resten och därför är det tur att boken fick följa med mig hem igår så att jag kan läsa den.

Pst, Torstendahl nämnde för Stephens att man gärna vill ha hit honom till nästa års bokmässa så med lite tur kanske han kommer.

Alexandra Torstendahl pratar med John.

Hej, John.

Lycklig vinnare från Barnens bokklubb.

Ellen läser högt.

Ett gäng ex av den aktuella boken.

Även David Thunander har tagit bilder från kvällen och dem kan ni se här. Hon som står till vänster i svart klänning på bild nummer 28 är jag. Hon bredvid mig i lilablårosa sjal är min kära vän Maria.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar