2 mars 2012

Bokbloggsjerka, 2-5 mars - En bok jag inte tyckte om

Annika har ju länge uppmuntrat nätverkande genom att bokbloggsjerka, men av någon konstig anledning har jag aldrig jerkat innan. Det börjar alltså bli dags för mig kan jag tycka.


Helgens fråga är:

Finns det någon bok som har fått översvallande recensioner men som du själv absolut inte tyckte om?


Jag törs knappt skriva det här, men jag stod inte ut med Douglas Adams Liftarens guide till galaxen. Jag inhandlade samlingsvolymen med de fem första delarna i en bok, men trots mitt ack så ambitiösa och envisa läsande där, så gav jag upp efter 300 sidor. Jag lär alltid vara förbryllad kring hur den här boken kan hyllas så galet. Okej, jag kan erkänna att stycken här och där är roligt skrivna, men hela samlingsvolymen är ju nästan 900 sidor. På riktigt!!?


En vacker dag kanske jag tar tag i den här tegelstenen igen. Kanske gillar jag den då? Återstår att se helt enkelt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar