20 apr. 2012

Bokbloggsjerka, 20-23 april - Hur mycket läser du av en bok som inte tilltalar dig innan du ger upp?

Dags för helgens jerka.


Hur många sidor/kapitel ger du en bok innan du läger undan den om den inte tilltalar dig överhuvudtaget?


Ja, nu är det ju så att jag har belönats här i livet med en envishet på både gott och ont. Det innebär att jag har oerhört svårt att lägga ner en bok oavsett vad jag tycker om den. Jag vet att det finns så många bra böcker som jag skulle lägga min tid på istället, men i hela mitt liv har jag alltid varit den som gör allt för att läsa ut boken just för att jag vet att slutet ibland är det som ger en bok hela dess poäng och att det inte är förrän man läser det som man fattar bokens storhet.  


Den senaste boken jag gav upp på är Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams och det var något år sedan nu. Jag läste 300 sidor av de 900 som fanns i volymen innan jag gav upp. Därefter har jag läst ut allt som jag har börjat på. Även om det tar sin lilla tid att få boken utläst. Jag började på Roberto Bolaños 2666 när jag var i Mexiko i januari. Jag har fortfarande inte läst ut den. Kan inte riktigt hitta inspirationen för att läsa den just nu.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar