4 juni 2012

Bokbloggsjerka, 1-4 juni - Litteratur + resa = ?

Bättre sent än aldrig, men här kommer helgens jerka. Annika vill ha följande frågor besvarade:


Har du bokat en resa någon gång bara för att själv få uppleva en miljö som du har läst om i en bok? Om inte, skulle du kunna tänka dig att göra det?


Nej, jag har nog aldrig bokat en resa utifrån vad jag har läst om i böcker, men jag har bokat resor och sedan läst böcker som utspelar sig på samma ställe som jag ska åka till och sedan har jag besökt miljöerna från böckerna när jag är på plats. Florens är ett av dessa ställen som jag läste om innan jag åkte dit.





Fantastiska Florens och katedralen Santa Maria del Fiore, 2010

Foto: Jeanette Wendin
Jag skulle dock lätt kunna boka en resa utifrån vad jag har läst om. Det är ytterst få böcker som inte får mig att vilja resa (därav mitt bloggnamn) så om jag hade haft obegränsat med pengar så skulle jag nog befinna mig på resande fot jämt och låt litteraturen inspirera mig längs vägen.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar