16 juli 2012

Bokbloggsjerka, 13-16 juli - Recenserar du alla böcker du läser?

Helgens jerka är lite av en samvetsfråga för mig i dagsläget. Annika undrar följande:



Recenserar du alla böcker du läser?



Mitt mål är ju att jag åtminstone ska skriva ner tankar och känslor kring det jag läser och sedan om jag gör det i recensionsformat eller ej varierar. Det går väldigt mycket i vågor, precis som bloggandet gör, beroende på hur jag mår (eftersom jag har MS som tar ganska mycket av min ork periodvis). Just nu har jag en orecenserad gedigen liten hög här bredvid mig som hånar mig varje dag, men jag har börjat skriva om nästan alla. Ska bara slutföra de inläggen också.


Vissa böcker kräver också en hel del eftertanke innan jag känner att jag kan skriva om dem. De måste få sjunka in. Jag måste få tänka på dem. Tusen strålande solar av Khaled Hosseini är en sådan bok. Jag läste den förra året och jag kan fortfarande inte ens titta på den utan att må lite psykiskt dåligt. Inte för att boken var kass utan för att den berörde mig något så fruktansvärt. Stål av Silvia Avallone är också en sådan som måste få sjunka in. En väldigt bra bok, men också en väldigt stark bok, tyckte jag. Christina Stiellis Jag älskar dig inte är ett tredje exempel, men den boken gör mig mest förbannad. Eller ja, det är karln och situationerna i boken som gör mig spritt språngande skitförbannad. Varje gång jag sätter mig för att skriva om den så slutar det med att jag slår på tangenterna.  

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar