9 juli 2012

Bokbloggsjerka, 6-9 juli - Vilket bokformat föredrar du?

Jag hoppar på helgens jerka sent den här gången, men bättre sent än aldrig säger man ju.


Vilket bokformat föredrar du?


Beror lite på situationen. Är jag på resande fot så föredrar jag definitivt pocket. Små, behändiga och väger inte särskilt mycket. Däremot är jag inte överförtjust i det formatet när jag läser hemma. Då föredrar jag oftast inbundna böcker. På senare tid har jag dock blivit lite förtjust i danskt band också, men det är bara när boken inte är alltför tjock. Är den för tjock så är den svår att hålla upp, tycker jag. Jag behöver ha lite stadga, annars fungerar det inte för mig.


Den här bokbloggsjerkan bjuder även på en liten bonusfråga:


Vad associerar du till när du hör ordet bokbloggsjerka?


Ja, först och främst så tänker jag på dig och din blogg, Annika. Utöver det så tänker jag på litterär gemenskap, nya bekantskaper och roligt utbyte av åsikter, tankar och framför allt lästips.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar