24 nov. 2013

The Scandinavian Sci-Fi, Game and Film Convention

Om mindre än en vecka ska jag äntligen åka på mässa. Scifi-mässan i folkmun kanske, men för att vara mer exakt så är det The Scandinavian Sci-fi, Game and Film Convention jag ska på. För första gången. Jag är löjligt peppad. Jag och syster ska kidnappa vår nyblivne trettonåriga kusin och ta med honom till mässan i Älvsjö, så det blir väl han och jag som nördar oss så mycket vi kan under tiden syster försöker hänga med så gott det går. Jag och kusinen delar intresset för film och böcker och serier och allt sådant så det kommer bli oslagbart kul. Det är jag övertygad om. 

Jag känner inte att jag är missnöjd med gästutbudet heller. Långt ifrån. Hög nostalgifaktor på alla förutom Chad Coleman och Sylvester McCoy som är mer högaktuella just nu i och med The Hobbit och The Walking Dead.

Jag minns första gången jag skulle på Bokmässan. Heliga Jesus, vad nervös jag var!! Nu känner jag mig som fisken i vattnet när jag är där och jag tror att jag kommer att bli som fisken i vattnet på helgens mässa också. Nu åker jag dessutom inte själv heller, vilket jag alltid har gjort till Bokmässan. I Göteborg kan jag i och för sig alltid möta upp folk eftersom exempelvis #boblmaf alltid är där i krokarna. 

På tal om folk, ska någon av er till helgens Scifi-mässa i Stockholm? Några tips till en nybörjare kanske? Annat än bekväma skor och kontanter alltså. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar