21 nov. 2013

Första advent

Jag sitter och finurlar lite på en julkalender för bloggen i år. Det är bara lite mer än en vecka kvar till första advent och därmed första december. Galet. Dags att få fart på hjärnan. 

Idag påstod folk att de såg snö ute i Västerås, men jag såg bara regn. Nu tycker jag faktiskt att det är okej att det börjar snöa lite. December är en okej snömånad i min värld för det är julmånaden, men så fort nyår har passerat får det gärna bli vår. Jag har påbörjat någon form av stor vinter/julstädning, så det innebär en massa rensande och det betyder att bostaden just nu ser ut som ett smärre bombnedslag, men sen kommer juldekorationerna upp och då ska det bli mysigt minsann. Tänker gå all in på pynt i år, nu när jag äntligen har en lägenhet värd att julsmycka. 

Nej, julkalender var det ja. Ska fortsätta finurla lite.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar