18 dec. 2013

Bokofil..m's JULKALENDER 2013 sprängfylld med lästips - 18 december

Jag fick min första julklapp idag. En helt galet snygg lampa som jag för närvarande har ett ljus i eftersom den enda glödlampan jag har som passade var alldeles för stark med sina 40W. Det blev inga skuggor på väggarna med så mycket watt så jag använder värmeljus istället tills jag har fixat en bättre glödlampa. Det fungerar minst lika bra. Jag har ju inte min bostad i den tysta skogen än, men nu kan jag åtminstone ha den tysta skogen inne i min nuvarande bostad. Jag älskar det.

Rykten säger att lampan finns på Hemtex, som bordslampa som jag har, eller som taklampa. För er som undrar.

Nu över till dagens lucka. Jag har massor med plats i frysen så jag ska ge mig på herr skräckförfattare himself, Stephen King, och närmare bestämt hans The Shining. Alla böcker som är så pass läskiga att man eventuellt kan behöva stoppa dem i frysen för att skydda sig själv måste ju vara värda min tid kan jag tycka.

Jag har inte (och ja, jag skäms) läst en enda King-bok. Någonsin. Jag har sett filmerna, men aldrig läst böckerna. Det har blivit dags nu. The Shining kom ut 1977 och förra året släpptes en efterlängtad uppföljare med namnet Doctor Sleep. Ni vet väl vad The Shining handlar om? Vinterstängt hotell, författare gone crazy, heeeere's Johnny, redrum etc etc? Doctor Sleep handlar om Danny Torrence, pojken från The Shining, som nu befinner sig i 40-årsåldern och fortfarande försöker hantera det som hände med hans far. Vi får även lära känns en ung flicka som visar sig har mäktigare krafter än vad Danny hade som barn.

Must read now! Blir jag rädd kan jag ju, som sagt, alltid göra en Joey.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar