4 dec. 2013

Bokofil..m's JULKALENDER 2013 sprängfylld med lästips - 4 december

Nästa år ska jag ta tag i en fortsättning som egentligen är en början, men skrevs sist. Jag pratar alltså om en prequel. Närmare bestämt James Dashners prequel till The Maze Runner-trilogin. The Kill Order. Trilogin har jag läst nu i höst och jag ska skriva om den också  inom kort, men jag kan förvarna er redan nu om att den är helt lysande. Handlingen i The Kill Order må utspelas innan allt som händer i trilogin och utan att ha läst den kan jag ändå rekommendera att läsa den sist. Det är dumt att förstöra spänningsmomenten i trilogin som faktiskt baseras mycket på läsarens ovisshet.

Trilogins delar kom ut 2009, 2010 och 2011 och The Kill Order kom visserligen ut 2012, men jag väntar på att den ska komma ut i samma format som jag har trilogin i och det gör den 2014 så jag får hålla mig tills dess. Det ska jag väl kunna klara av. Tror jag. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar