11 maj 2014

När himlen gråter


Himlen gråter och jag har läsdag idag, men jag är så väldigt trött att jag inte kan hålla ögonen öppna som jag vill. Jag läser en bit, somnar, läser en bit till, somnar och så håller jag på. Lyckligtvis har mina sovstunder levererat förstaklassig sömn och det är guld värt.

Idag har jag ändå hunnit halvvägs in i Pythians anvisningar (2012), den tredje och avslutande delen i Erik Axl Sunds (alltså Jerker Eriksson och Håkan Axlander-Sundqvists pseudonym) Victoria Bergman-trilogi, och den känns alldeles lagom för den nivå jag befinner mig på idag. Den första delen, Kråkflickan (2010), och den andra delen, Hungerelden (2011), läste jag tidigare i veckan så det har varit en läsvecka helt i mordens och psykoterapins tecken.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar