9 apr. 2012

Bokbloggsjerka, 6-9 april - Hur arrangerar jag mina böcker?

Dags för bokbloggsjerka igen och den här helgen ställer Annika följande fråga:


Hur arrangerar du dina böcker? Efter färg, form, författare, genre etc?


Mina vänner, min familj och annat folk som besöker min lägenhet har ofta samma sak att säga om mina böcker. Att jag har för många. Eftersom de inte får plats i bokhyllan. Man kan tycka att jag borde införskaffa en till bokhylla, men det är tyvärr inte så enkelt. Varför? Ja, min lägenhet är väl för liten. Jag har alltså inte för många böcker, jag har för liten lägenhet.


Med det sagt så övergår jag till jerkan. Eftersom jag då har en alldeles för liten lägenhet så kan jag inte arrangera böckerna som jag vill i dagsläget. Nu står all skönlitteratur för sig, sorterade efter författarens efternamn. Facklitteraturen står lite utspridd här och där i lägenheten, men indelade efter genrer.


När jag väl skaffar en större lägenhet kommer jag troligtvis att drabbas av storhetsvansinne eftersom jag då kommer att ha möjligheten att sortera precis som jag vill. Engelsk litteratur här, svensk där, en genre där, en epok där, signerade böcker där och blå böcker här. Det kommer att bli komplett kaos. Ett underbart kaos som jag ska njuta helt och fullt av.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar