8 juni 2012

Bokbloggsjerka, 8-11 juni - Vilken favoritkaraktär vill du byta plats med?


Det är återigen dags för en jerka och ämnet denna helg är följande:





Om du hade möjlighet att byta plats med en av dina favoritkaraktärer, vem skulle det i så fall vara?





Jag skulle nog vilja byta plats med en sympatisk person med magiska egenskaper som tillbringar sin tid i fantastiska miljöer och får uppleva många äventyr. Inte helt osökt tar det mig direkt in i Harry Potters värld. Jag hade lätt velat spendera mina skolår i ett slott som Hogwarts och lära mig allt från kvastflygning till spådomskonst och transferering. Vad gäller karaktärerna ur Rowlings böcker så väljer jag nog att vara Ginny Weasley. Inte nog med att hon passar in i beskrivningen ovan, hon har dessutom växt upp i en kärleksfull och stark familj med en hel armé äldre bröder och sedan så länge jag kan minnas så har jag alltid velat ha just äldre bröder. Ginny har fötterna på jorden, hon är stark, rolig, kärleksfull, smart och lojal och drar sig inte för att slänga sig rakt in i farliga situationer om det behövs, för att skydda någon hon älskar. Ginny är dessutom en av killarna lika lätt som hon är en av tjejerna och hon har Fleur och Hermione som svägerskor och Harry själv som man och jag ser ingen anledning till varför jag skulle tacka nej till det. Ginny är bad ass helt enkelt och jag har respekt för henne.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar