5 dec. 2013

The first snow vs. the fifth snow

Jag kunde inte låta bli att känna igen mig själv en smula när jag såg den här bilden på min väns Facebook-sida. Den översta bilden representerar lite hur jag känner idag nu när stormen Sven har dragit in över Sverige. Jag bjuds på stora snöflingor som sakta men säkert färgar marken vit. Lite naivt tycker jag att det är fint.

Den attityden kommer inte hålla. Jag kan acceptera, till och med gilla, snö i december eftersom det är julmånaden och jag älskar julen och då ska det vara snö, men tålamodet med det vita kommer att vara tvärslut cirka runt 4 januari eller så och sen kommer jag representera den nedre bilden ända fram tills våren kommer. 

Lyckligtvis är det fullt lagligt att placera häcken i soffan och inte göra annat än läsa när det är sånt här busväder. Just nu smygläser jag Nyckeln. Smygläser = läser sakta, inte läser i hemlighet. Jag vill inte riktigt att boken ska ta slut så jag läser bara ett par kapitel om dagen. Just nu har jag kommit ungefär halvvägs. Kanske tar jag ta tag i Marie Lus Champion eller Veronica Roths Allegiant också så jag kan fortsätta smygläsa Nyckeln. Det återstår att se. Har inte bestämt mig för vilken än, är lika sugen på båda. 

Jaha, och under tiden jag satt här och skrev två stycken så slutade det snöa. Det är nu jag ska passa på att kuta till ICA och köpa det jag behöver för en smärre isolering, eftersom jag inte gjorde det igår utan tänkte att Sven inte skulle komma förrän till kvällen idag så jag kan ju gå nu på dagen istället. Japp, jag borde passa på. Jag ska bara. Först. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar